Dagens Dick

Enögda reflektioner om livets gång.. Med en viss mån av humor och något överdrivet emellanåt. Dock högst personligt och skall icke förknippas med några varumärken eller företag.

Rasism.. vad är det..!?

Kategori: Allmänt

Sitter här med glödande fingrar och en hjärna som översvämmas av åsikter.
Till det så är jag förbannad på den samhällsutvecklingen som visar sig just nu.
 
När människor som är anställda med chefsansvar på Kulturhuset agerar direkt huvudlöst, dessutom inte i Kulturhusets intresse utan sitt eget.
Behrang Meri blir intervjuad av nyheterna iklädd matchande skjorta och hiphopkeps på trekvart och talar om för hela Sverige att vi måste skicka rätt signaler till barnen beträffande kolonialiseringen av Afrika..!!!
 
Därefter så tar han ett beslut att ta bort alla Tintinböcker från hyllorna.
 
I en Expressen talar han dessutom om att denna handling är för att människor från Rinkeby och Tensta ska lättare kunna identifiera sig med det som läses på kulturhuset.
 
Vad är rasism då..!?!?!?! 
Är det att jag som heter Dick inte kan skicka mina mail till större företag på grund av att mitt förnamn inte passerar porrfiltret. 
Eller är det när en grupp människor på grund av etnisk tillhörighet inte accepterar en annan..!?
 
Är herr Behrang en fullfjädrad rasist..!?
Som i sin iver att påverka det Svenska samhället tar sig rätten att ager domare och bödel med sina åsikter som grund.
Vill han stänga ute alla som inte har postnummer tillhörande Tensta och Rinkeby..!?
Eller vill han att vissa etniskt tillhörande grupper därifrån ska kunna förnöja sig på Kulturhuset..!? 
Vad var tanken bakom hans agerande..!?
 
Det som skrämmer mig är egentligen inte hans agerande , utan att han har en position och möjlighet att agera som han nu gjorde.
 
Är kulturen i Sverige tillägnad de som har sina hjärtefrågor i invandring och invandrarnas rätt att ha en fullständig frihet att bejaka sina kulturer och religioner, sen till det kräva förbud för andras åsikter.
Ska Sverige stå handfallet och se på när alla ska hävda sin rätt och när de inte får sin vilja egenom så tar de till RASISM..DETTA ÄR RASISM skanderas det..!!
 
Hur fan vore det om vi allihop agerade efter tanken att man ska måna om varandra, hjälpa varandra så gott det går.. oavsett nationalitet eller härkomst.
 
Till slut så kan jag tala om att en övervägande del av alla de människor som jag håller av..de smartaste..är av internationell härkomst. 
Jag skiter fullsändigt i vart du är född och av vem, och vad du har för hudfärg... det som intresserar mig är vem du är och hur du är..framför allt hur du behandlar andra..
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: