Dagens Dick

Enögda reflektioner om livets gång.. Med en viss mån av humor och något överdrivet emellanåt. Dock högst personligt och skall icke förknippas med några varumärken eller företag.

Att hämta energi..!!

Kategori: Allmänt

I min ålder när de enda gångerna man får höra att man är en riktig snygging eller en läckerbit är när man står framför spegeln och pratar med sig själv eller är på thaimassagen. Ja där går jag under namnet ojojoj Mr sexyyroompaa..!! För er som tror att det är happy ending osv kan jag bara tala om att aldrig i livet.. utav flera anledningar dessutom..!!
För det första så finner jag att betala för något som jag gör bäst själv är helt förkastligt.. så dra i struten gör bara två personer.
Det är min fru ett par gånger om året och jag själv så ofta det ges en möjlighet.
Nu spårade det ur som vanligt.. *suck*
Hämta energi va det ja..!!!

Nu kommer jag vara brutalt ärlig och seriös för ett tag så ni som inte tål det kan sluta läsa nu..!!
Att jag har den livslust och energi jag har är genetiskt betingat, då min stora hjälte och Morfar idag är 89år, kan inte andas då han inte har några lungor. Han kan inte äta då han inte har typ några tarmar kvar..men likförbannat så vägrar han ge sig..på riktigt..!!
Karljäveln kutade ifrån sina sjuksystrar häromdagen med andningsapparater och dropp o fan vet allt som är kopplat till gåställningen han har ..
Han e så jävla skön så det liknar ingenting.. det som är bäst är att han flörtar hejvillt med sjuksköterskorna. MIN HJÄLTE<3

Ja nu när vi klarat av det genetiska så har jag en gigantisk källa att hämta energi ifrån.
Det som skall talas om att energi för min del oftast behöver tankas rejält.
Varje dag för att vara riktig ärlig.. jag tänker inte ens börja berätta om allt som jag gått igenom utan sparar det till mina memoarer, som dessutom kommer att klassas som fiktion eller rena fantasier trots att allt är sant.

Energiåtgången är enorm så vart hämtar jag den ifrån då..!?

Jo ser ni, från mina barn..!!!!!

Jag har 4st med ett åldersspann från 26-6år.. ja nu tänker många att det va en jävel o ligga i..men jag e bara pricksäker som Robin Hood och uppenbarligen jävligt tursam för 4 ungar på 8 tillfällen är en bedrift av utomjordiska mått..

NU ÄR DET VARNING FÖR SKRYT..OK

Min stora stjärna Robin är 26år:
(lika gammal som jag, vi skulle kunna vara bröder)
Han är en sällan skådad idrottstalang som har en vilja och en bestämdhet som få är förunnade.
Alla skolrekord i allt, skidor, golf, löpning,forboll, bandy, hockey.. ja you name it, killen är helt jävla sjukt bäst på allt.
Men hans storhet ligger inte alls i hans fysiska fenomen.
Min sons storhet ligger i hans gigantiska hjärta, förmågan att alltid stå på de svagas sida..hans benhårda trohet till alla han har nära.
han ärlighet och engagemang i allt han tar sig för, detta med en kärlek som aldrig kan misstas.
Dessutom är han man nog att visa sina känslor med allt vad det innebär.

Min största diva Daniella 19år:
Pappas tjej i alla väder..(ja förutom mellan 13-17år ålder) med en stenhård vilja.
Hon är den som jag är minst orolig för, då hon har fått förmågan att alltid landa på fötterna.
Viljan oavsett ilska eller glädje är från många generationer tillbaka djupt rotad.
Har dessutom ärvt pappas damp (vassego det va så lite så) och humor.
En kärleksfull vacker numera kvinna som ger av sig själv till de som behöver det som mest.
En sällan skådad talang för hantverk, som hon idag förvaltar genom att sälja korv och klippa hår, ja hon är en riktigt jävla duktig frisörska.. Korven kokar sig själv tror jag ; )

Näst största divan Nova 8år:
Har fått en rejäl dos av mammas gener (ja vissa då).
Viljan har hon nog fått från mig men resten av talangerna är med stor sannolikhet från sin mors sida.
Lärde sig räkna, läsa och skriva på eget bevåg som 3åring.
En känslig konstnärssjäl med en släng av fotografiskt minne, som pappa bittert fått erfara vid många tillfällen.. ja då jag slagit vad om allt från pengar till glass att typ: SKYLTEN VA GRÖN, hon påpekar då med lugn stämma att skylten va röd pappa.
Jag åker givetvis dit för att bevisa att den va GRÖN (ungjävel)
Varje gång så visar det sig att jag hade fel och hon rätt.
Till det så har humorn en gigantisk plats där med..vilket hennes far får uppleva med skräckblandade känslor när man hämtat på dagis.

Minsta divan Leia 6år:
I mina ögon är hon en kvinnlig kopia av mig själv.
Envis, äventyrslysten, glad jämt, retfull, kärleksfull...ja alltid ett hyss i bakfickan med glimten i ögat med en gigantisk portion underbar humor.
Nu kommer hennes mor givetvis hävda att allt det är från henne..!!
Morgonhumöret har hon garanterat från sin mor.. jag brukar stå på understa våningen och viska det snällaste jag kan: DAGS O VAKNA NU
Men jag vet att resten.. det är från MIG ok..!!

Detta är min energikälla..!!
Outtömlig kärlek till dessa olika men så lika individer skapar energi ..min bensin att varje dag orka köra livet så långt det går.

Så det finns nog många som blir förvånade att det inte är pengar, bilar, Appleprylar mm som är min energikälla.

PILUTTA ER..

Det är kärleken och äran att få vara förälder till mina avkommor som är min drivkraft..varje dag..varje minut..varje sekund så är det de små jävlarna som är mitt allt...

Kommentarer

  • Anna-Lena säger:

    Så fint skrivet, blir rörd <3

    2012-09-25 | 13:19:11

Kommentera inlägget här: