Dagens Dick

Enögda reflektioner om livets gång.. Med en viss mån av humor och något överdrivet emellanåt. Dock högst personligt och skall icke förknippas med några varumärken eller företag.

Manlighet

Kategori: Allmänt

Manlighet är en defenition från betraktaren ögon och åsikter det står helt klart.
 
Min egen manlighet kan ju endast jag själv känna genom min självkänsla och jag tillhör nog de som har en annorlunda syn på vad manlighet egentligen är.
 
Många..oavsett kön finner nog att stora stenhårda män som brottas med krokodiler i Australiens outback är det manligaste som finns, tillika de som tycker att manlighet mäts i stora händer, fötter och till det en gigantisk balle.
Män som fightas i burar och idrottsmän i alla de sorter, framgångrika välbärgade..
Ja listan kan göras lika lång som det finns åsikter och oavsett hur du ser ut... hur rik eller storkukad du är så finns det en sak som i mina ögon är det manligaste av all manlighet.
 
Manlighet för mig är de männen som tillåter sig själva att bejaka alla sina sidor i syfte att få andra att må bra.
Män som värnar om andra, visar sympati och kärlek. Detta oavsett om du lever man-kvinna eller man-man ensam eller i familj.
 
I mitt fall så är jag en ganska kort man med grånande tinningar, typ 42 i skostorlek och med hyffsat stora ärriga händer som ofta får kommentaren "snygga".. ballen har hängt med så länge så jag är helt ok med den, oanvänd stora delar året men ändå min.
Några har dock genom åren ansett att jag trots detta är manlig baserat på utseendet och beteendet skulle jag tro.
 
Men det som får mig att känna mig manlig är inte när jag slänger mig ut för branta pister eller hoppar ner mot en orörd baksida på Åreskutan inte heller när jag står på starten till en Skicrosstävling i en bana som större delen av er aldrig i helvetet oavsett ersättning ens skulle fundera på att köra eller när vinden piskar håret på ett vidöppet hav och seglen är fulltrimmade.
Inte heller när jag fullpumpad efter ett pass på gymmet beundrar min vackra lekamen.
Inte heller när jag smyger ner naken i sängen och kysser min bedårande vackra hustru och får ett väsande nej med tillhörande smäll på fingrarna, oftast för att hon spelar nått trevligt spel på sin iPhone dock men ändå.
 
Men vafan kom till skott då gubbjävel.. jaja ok
 
Jag är som mest manlig när jag tar hand om mina barn.
Fyra stycken e de avkommorna..!!
JO det är sant (hur det gick till vetefan)
 
Manlighet för mig är allt det där med att skjutsa, knyta skridskor, knäppa pjäxor, genomlida innebandyträningar, se på när barnen skutar runt på nån stackars hästkrake som förövrigt måste käka guldhavre då det kostat 124 spänn för 2,5 minuters ridtur,
få knäna sönderbrutna med en 2åring hängande som en säck potatis mellan benen ner för ullådalens backar..
 
Framför allt känner jag mig som mest manlig när jag hämtar dem så tidigt jag kan och får åka hem, laga riktigt god mat, göra läxor och vara en närvarande pappa. Då är det som allra bäst...
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: